Känner du dig oftare som en slaskhink än som den coach för dina medarbetare.

Händer det att dina medarbetare kommer in till dig för att prata av sig och ger dig information som de inte vill att du ska föra vidare? Säkert är det så och visst, en roll som du har är att lyssna på dina medarbetare. Men se upp! Den där lyssnande chefen kan göra det svårt för sig. För även om du i ögonblicket känner dig uppskattad och bekräftad för att vara en förtroendeingivande person är det lätt att bli överbelastad. JNär jag arbetade som chef fick jag jobba ganska hårt för att inte gå i den fällan.

Det coachande förhållningssättet, där du fortfarande har din medarbetare i centrum, kommer att hjälpa dig. Titta på filmen så får du ett enkelt tips på hur du kan gå från att vara för mycket slaskhink till att bii mer coachande. Du känner naturligtvis till det, men ibland är det bra att bli påmind, eller hur?

 Lita på att du kan göra skillnad!